Geschiedenis Leeuwis Fysiogroep
50 jaar Fysiotherapie Apeldoorn Leeuwis Fysiogroep

echografie

Snel diagnose bij pijnklachten en aandoeningen

Echografie Apeldoorn

Echografie is een beeldvormend onderzoek dat wij gebruiken in het onderzoek naar de oorzaak van je pijnklacht of aandoening. Hierbij kun je denken aan peesklachten, klachten aan spieren en klachten aan gewrichtsbanden. Echografie werkt met geluidsgolven die je niet hoort. Echografie is bij Leeuwis Fysiogroep inmiddels een vertrouwde manier van onderzoek en onderdeel van een behandeling fysiotherapie. Je kunt bij ons met of zonder verwijzing van je arts een afspraak maken bij een van onze echografie fysiotherapeuten in Apeldoorn de Maten, Osseveld en Zuidbroek.

Wanneer echografie?

Onze echografie fysiotherapeut gebruikt echografie als aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek. Met een echo kan de fysiotherapeut namelijk snel en duidelijk bepalen wat je pijn veroorzaakt en waar de oorzaak zit. Door de echografie en het functieonderzoek kan de fysiotherapeut een goed behandelplan voor je blessure of pijnklacht maken. Hierdoor ben je sneller weer klachtenvrij!

Bij welke pijnklachten of aandoeningen is echografie zinvol?

• Bij Cystes;
  • Bij een knieblessures;
  • Bij een peesblessure;
  • Bij verkalking;
  • Bij een slijmbeursontsteking;
  • Bij spierblessures;
  • Bij verrekking of scheuring van gewrichtskapsel;
  • Bij verreking of scheuring van banden.

Snel een duidelijke diagnose

Behandeling echografie

Tijdens je eerste afspraak bij de fysiotherapeut wordt er een behandelplan opgesteld aan de hand van een screening, intakegesprek en uitgebreid onderzoek. Afhankelijk van je pijnklacht of aandoening kan de fysiotherapeut een echografisch onderzoek doen om het pijngebied en de oorzaak van je pijn te lokaliseren. Onze fysiotherapeut gebruikt daarbij een echokop met gel. Op een scherm wordt het onderzochte gebied in beeld gebracht. Het echografie onderzoek duurt maximaal een half uur, doet geen pijn en is niet schadelijk voor je lichaam. De fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek. Zo kan hij samen met jou een behandelplan op maat opstellen. Vervolgens wordt de bewuste pijnplek behandeld. Echografie is onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt altijd aangevuld met een behandeling met aanvullend diverse mobilisaties en oefeningen.

Wordt echografie vergoed?

Echografie is bij Leeuwis Fysiogroep onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt vergoed uit je aanvullende zorgverzekering. Kijk in je polisvoorwaarden of je voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. Bij Leeuwis Fysiogroep gaan we voor kwaliteit. Je kunt bij ons terecht met of zonder verwijzing van je arts

Dirk-Jan Veenhuis - Echografie Fysiotherapeut Apeldoorn

Dirk-Jan Veenhuis

Karlijn Harleman - Fysiotherapeut Apeldoorn

Hester de Grauw - Echografie Fysiotherapeut Apeldoorn

Peter Bakker - Echografie Fysiotherapeut Apeldoorn

Peter Bakker

Theo Nijentap - Echografie Fysiotherapeut Apedoorn

Theo Nijentap

Fysiotherapeut

Meer weten over echografie?