Geschiedenis Leeuwis Fysiogroep
50 jaar Fysiotherapie Apeldoorn Leeuwis Fysiogroep

shockwave-therapie

Voorkom een operatie of het gebruik van geneesmiddelen

Shockwave therapie Apeldoorn

Shockwave therapie is een veilige, effectieve en niet-invasieve therapievorm. Het is een wetenschappelijk onderbouwde behandelmethode en onderdeel van een behandeling fysiotherapie. Met Shockwave therapie behandelen wij de oorzaak van je pijn rechtstreeks bij de oorsprong. Het behandelresultaat is vaak al na enkele behandelingen duidelijk merkbaar. Shockwave-therapie is vooral geschikt voor langdurige pijnklachten, zoals Hielspoor, Jumpers Knee, Schouderontsteking, Knie Artrose, Tenniselleboog, Tennisarm of Golfersarm. Je kunt bij ons terecht met of zonder een verwijzing van je arts in onze praktijk voor fysiotherapie in Apeldoorn de Maten, Osseveld en Zuidbroek.

Wanneer shockwave therapie?

Shockwave is een zeer succesvolle methode gebleken om pijn te behandelen. Extracorporeal shockwave (ESWT) is één van de meeste innoverende ontwikkelingen in de recente behandeling van het bewegingsapparaat. Met Shockwave-Therapie kan de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de oorsprong worden bestreden en is vooral geschikt voor de behandeling van langdurige pijnklachten. Behoor jij tot de talloze patiënten die pijnklachten hebben en al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken? Dan is Shockwave Therapie een mogelijke oplossing voor jou.

Bij welke aandoeningen helpt shockwave-therapie?

Shockwave-Therapie helpt jou bij: Chronische schouderklachten met of zonder kalkafzetting op de pezen, Chronische elleboogpijn, Tenniselleboog of golfers elleboog, Tennisarm en Golfersarm, Jumpers Knee, Pijn net onder de knieschijf, Chronische pijn aan de achillespees - achillodynie, Hielpijn, hielspoor en plantaire fasciitis, Chronische nekpijn, schouderpijn, rugpijn en spanning - trigger points, Knie artrose en Andere vormen van peesontstekingen - tendinopathie. Maar ook bij spasticiteit kan shockwave therapie een uitkomst bieden.

Wat zijn de voordelen van shockwave therapie?
Shockwave-Therapie is behandelmethode zonder geneesmiddelen of chirurgie en geeft vaak snel een uitstekend resultaat. Binnen enkele dagen treed er al pijnvermindering op en herstelt je volledige mobiliteit. Een ander voordeel is, dat de oorzaak van je klacht wordt behandeld en niet de symptomen. Shockwave-Therapie heeft ook weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan. Kortom, dankzij Shockwave kan een injectie of zelfs een operatie voorkomen worden.

Snel pijnvermindering bij peesontstekingen

Behandeling shockwave therapie

Tijdens je eerste afspraak bij de Shockwave-therapeut wordt er een behandelplan opgesteld aan de hand van een screening, intakegesprek en uitgebreid onderzoek. Onze Shockwave-therapeut onderzoekt je pijnklacht doormiddel van echografie. Zo kan het pijngebied en de oorzaak nauwkeurig in kaart worden gebracht. Vervolgens wordt de bewuste pijnplek behandeld met korte Shockwave Pulsen. De pulsen worden met een shockwave pistool op de pijnplek gericht. Deze hoog energetische akoestische pulsen hoor je als een duidelijk tikken en voelt als trillingen in je lichaam. Deze krachtige trillingen verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Zo wordt het natuurlijke herstelmechanisme van je lichaam gestimuleerd. De behandeling is soms gevoelig, maar kan zonder verdoving plaatsvinden. Shockwave-Therapie is bij Leeuwis Fysiogroep onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt altijd aangevuld met diverse mobilisaties en oefeningen.

Wordt shockwave therapie vergoed?

Shockwave therapie is bij Leeuwis Fysiogroep onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt vergoed uit je aanvullende zorgverzekering. Kijk in je polisvoorwaarden of je voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. Onze ervaring is, dat het optimale behandelresultaat bereikt wordt bij 4 tot 6 shockwave behandelingen. Bij Leeuwis Fysiogroep gaan we voor kwaliteit. Je kunt bij ons terecht met of zonder verwijzing van je arts

Dirk-Jan Veenhuis - Shockwave-therapeut Apeldoorn

Dirk-Jan Veenhuis

Karlijn Harleman - Shockwave-therapeut Apeldoorn

Hester de Grauw - Shockwave-therapeut Apeldoorn

Michael Broens - Fysiotherapeut Apeldoorn

Michael Broens

Theo Nijentap - Shockwave-therapeut Apeldoorn

Theo Nijentap

Fysiotherapeut

Meer weten over shockwave therapie?