shockwave-therapie

Voorkom een operatie of het gebruik van geneesmiddelen

> Therapie > Fysiotherapie > Shockwave-Therapie

Shockwave-Therapie Apeldoorn

Op deze pagina vind je informatie over Shockwave-Therapie in Apeldoorn. Shockwave-Therapie is

een wetenschappelijk onderbouwde behandelmethode en onderdeel van een behandeling fysiotherapie. Met Shockwave behandelen wij de oorzaak van je pijn rechtstreeks bij de oorsprong. Het behandelresultaat is vaak al na enkele behandelingen duidelijk merkbaar. Shockwave-Therapie is vooral geschikt voor langdurige pijnklachten, zoals Hielspoor, Jumpers Knee, Schouderontsteking, Knie Artrose, Tenniselleboog, Tennisarm of Golfersarm. Je kunt bij ons terecht met of zonder een verwijzing van je arts.

Wanneer helpt Shockwave-Therapie?

Shockwave is een zeer succesvolle methode gebleken om pijn te behandelen. Extracorporeal shockwave (ESWT) is één van de meeste innoverende ontwikkelingen in de recente behandeling van het bewegingsapparaat. Met Shockwave-Therapie kan de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de oorsprong worden bestreden en is vooral geschikt voor de behandeling van langdurige pijnklachten. Behoor jij tot de talloze patiënten die pijnklachten hebben en al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken? Dan is Shockwave Therapie een mogelijke oplossing voor jou.

Bij welke langdurige pijnklachten helpt Shockwave-Therapie?

Shockwave-Therapie helpt jou bij: Chronische schouderklachten met of zonder kalkafzetting op de pezen, Chronische elleboogpijn, Tenniselleboog of golfers elleboog, Tennisarm en Golfersarm, Jumpers Knee, Pijn net onder de knieschijf, Chronische pijn aan de achillespees - achillodynie, Hielpijn, hielspoor en plantaire fasciitis, Chronische nekpijn, schouderpijn, rugpijn en spanning - trigger points, Knie artrose en Andere vormen van peesontstekingen - tendinopathie.

Wat zijn de voordelen van Shockwave-Therapie?
Shockwave-Therapie is behandelmethode zonder geneesmiddelen of chirurgie en geeft vaak snel een uitstekend resultaat. Binnen enkele dagen treed er al pijnvermindering op en herstelt je volledige mobiliteit. Een ander voordeel is, dat de oorzaak van je klacht wordt behandeld en niet de symptomen. Shockwave-Therapie heeft ook weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan. Kortom, dankzij Shockwave kan een injectie of zelfs een operatie voorkomen worden.

Snel pijnvermindering bij peesontstekingen

Wat is een behandeling Shockwave-Therapie?

Tijdens je eerste afspraak bij de Shockwave-therapeut wordt er een behandelplan opgesteld aan de hand van een screening, intakegesprek en uitgebreid onderzoek. Onze Shockwave-therapeut onderzoekt je pijnklacht doormiddel van echografie. Zo kan het pijngebied en de oorzaak nauwkeurig in kaart worden gebracht. Vervolgens wordt de bewuste pijnplek behandeld met korte Shockwave Pulsen. De pulsen worden met een shockwave pistool op de pijnplek gericht. Deze hoog energetische akoestische pulsen hoor je als een duidelijk tikken en voelt als trillingen in je lichaam. Deze krachtige trillingen verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Zo wordt het natuurlijke herstelmechanisme van je lichaam gestimuleerd. De behandeling is soms gevoelig, maar kan zonder verdoving plaatsvinden. Shockwave-Therapie is bij Leeuwis Fysiogroep onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt altijd aangevuld met diverse mobilisaties en oefeningen.

Wordt Shockwave-Therapie vergoed?

Shockwave-Therapie is bij Leeuwis Fysiogroep onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt vergoed uit je aanvullende zorgverzekering. Kijk in je polisvoorwaarden of je voldoende aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. Onze ervaring is, dat het optimale behandelresultaat bereikt wordt bij 4 tot 6 shockwave behandelingen. Bij Leeuwis Fysiogroep gaan we voor kwaliteit. Je kunt bij ons terecht met of zonder verwijzing van je arts

Dirk-Jan Veenhuis

Theo Nijentap

Shockwave-therapeut

Meer weten over Shockwave-Therapie?

Je kan met of zonder verwijzing van je arts een afspraak maken voor therapie of revalidatie. Bel ons ma t/m vr van 08:00 tot 16:00 uur of gebruik het afsprakenformulier. Je ontvangt altijd een bevestiging.

Afspraak afzeggen? Bel ons

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je toch verhinderd? Dan willen wij je vragen om je afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af te zeggen om anderen ook snel te kunnen helpen. Lukt dit niet en heb je een geldige reden, dan brengen wij de gereserveerde tijd niet in rekening. Bel ons ma t/m vr van 08:00 tot 16:00 uur.

Lokatie