slaapoefentherapie

Vraag hulp bij slapeloosheid en vermoeidheidsklachten

Slaapoefentherapie Apeldoorn

Slaapoefentherapie is een paramedische behandelmethode, gericht op de behandeling en voorkoming van slapeloosheid, slaapproblemen en slaapritmestoornissen. De Slaapoefentherapeut van Leeuwis Fysiogroep helpt jou als je moeite hebt met inslapen of doorslapen, bij slaapritmeproblemen, bij vermoeidheidsklachten, slaperigheid en concentratie problemen. Je kunt met of zonder een verwijzing van je arts terecht bij onze Slaapoefentherapeut in Apeldoorn de Maten.

Wanneer helpt Slaapoefentherapie?

Slaapoefentherapie helpt jou bij slapeloosheid, slaapproblemen en slaapritmestoornissen. Heb je moeite met inslapen, doorslapen, wordt je te vroeg wakker of combinaties hiervan? Heb je slaapritmeproblemen, kun je moeilijk naar bed gaan of heb je behoefte aan lang uitslapen? Slaap je te vaak, te lang of te kort?
Heb je last van vermoeidheidsklachten, overmatige slaperigheid, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, een kort lontje, doemdenken, moedeloos gevoel, piekeren, dan kun je baat hebben bij Slaapoefentherapie.

Wordt Slaapoefentherapie vergoed?

Oefentherapie wordt in de meeste gevallen vergoed uit de aanvullende zorgverzekering, tenzij je aandoening chronisch is. Een chronische aandoening betekent dat je aandoening op de Lijst Borst of chronische lijst moet staan. Vraag je fysiotherapeut of je een chronische aandoening hebt en lees meer op onze pagina over vergoedingen.

Hulp bij slapeloosheid en slaapproblemen

Behandeling Slaapoefentherapie

Tijdens je eerste afspraak beginnen wij met een uitgebreide screening en vervolgens een intake. Je krijgt dan een aantal vragen over verschillende aspecten van je gezondheid. Op deze manier brengen wij jouw klachten in kaart om een passend behandelplan op te stellen. Na dit onderzoek volgen een behandelingen gericht op preventie, voorlichting en begeleiding. De behandelingen bestaan uit ontspannings- en ademhalingsoefeningen, slaapgedrag advies, cognitieve gedragstherapie en timemanagement.

Ellen Bouwmeester - Oefentherapeut Apeldoorn

Ellen Bouwmeester

Oefentherapeut

Meer weten over Slaapoefentherapie?