medical taping

Minder pijn door drukvermindering op je pijnreceptoren

Medical Taping Apeldoorn

Op deze pagina vindt je informatie over Medical Taping in Apeldoorn. Medical taping is een behandelmethode, waarbij onze fysiotherapeut met speciale tape je spieren ondersteund in hun functie. Medical Taping kan bij diverse aandoeningen en klachten uitkomst bieden. De effecten van Medical Taping zijn vaak direct merkbaar. Anders dan met sporttape kun je met medical tape gewoon bewegen doordat het elastisch is. Je kunt bij ons terecht met of zonder verwijzing van je arts.

Wanneer Medical Taping?

Spieren zijn niet alleen nodig voor beweging, maar ook belangrijk voor lichaamstemperatuur, bloed- en lymfecirculatie. Met Medical taping ondersteunen wij je spieren in hun functie. Deze behandelmethode kan bij verschillende aandoeningen en klachten uitkomst bieden. De effecten van medical taping zijn vaak al direct merkbaar.

Aandoeningen die wij kunnen behandelen met medical taping:
Hooikoorts en allergieën, €15,00 (incl. 9% BTW) per behandeling, Ademhalingsproblemen, zoals astma en COPD, Slappe spieren, om deze weer op spanning brengen, Overbelasting en gespannen spieren, om deze rust te geven, Sportblessures, voor het verminderen van vocht en ontstekingen

Gewrichtsondersteuning, Problemen met bloedcirculatie en lymfeafvoer, Houdingsproblemen, Pijn, menstruatiepijn en hoofdpijn.

Meer ruimte voor bloed- en lymfevaatjes

Behandeling Medical Taping

Tijdens de eerste afspraak wordt er een behandelplan opgesteld aan de hand van een screening en een intake gesprek. Hierna volgt een behandeling. Bij de behandeling medical taping wordt door onze fysiotherapeut tape aangebracht om je aandoening of klacht te verminderen. Voor medical taping wordt speciale tape gebruikt. Deze tapes hebben dezelfde elasticiteit en gewicht als je huid. De medical tape een liftende werking op de opperhuid, waardoor er drukvermindering en meer ruimte voor de bloed- en lymfevaatjes is. Doordat de druk op de pijnreceptoren onder de opperhuid ook minder wordt, heb je door het tapen ook minder pijn. Anders dan met sporttape kun je met medical tape gewoon bewegen doordat het elastisch is. Het behandelprogramma van onze medical taping fysiotherapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen. Je kunt bij ons terecht met of zonder verwijzing van je arts.

Wordt Medical Taping vergoed?

Medical taping is onderdeel van een behandeling fysiotherapie( met uitzondering van hooikoorts taping) en wordt vergoed uit je aanvullende verzekering. Bij Leeuwis Fysiogroep gaan we voor kwaliteit. Je kunt bij ons met of zonder verwijzing van je arts een afspraak maken bij onze fysiotherapeuten in Apeldoorn.

Michael Koenekoop

Jeanne Brinkman

Fysiotherapeut

Meer weten over Medical Taping?

Je kan met of zonder verwijzing van je arts een afspraak maken. Bel ons maandag t/m vrijdag van 08:00 - 16:00 uur of gebruik ons afsprakenformulier. Wij bellen je altijd voor een bevestiging van je afspraak.

Afspraak afzeggen

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je toch verhinderd? Dan willen wij je vragen om je afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af te zeggen om anderen ook snel te kunnen helpen. Lukt dit niet en heb je een geldige reden, dan brengen wij de gereserveerde tijd niet in rekening. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur.

Je kan met of zonder verwijzing een afspraak maken. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur of gebruik het afsprakenformulier. Je ontvangt altijd een bevestiging.

Afspraak afzeggen? Bel ons

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je verhinderd? Zeg je afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af. Dan brengen wij de gereserveerde tijd niet in rekening. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur.

Locatie