psychosomatische oefentherapie

Blijf niet zitten met stress, burnout of chronische pijn

Psychosomatische Oefentherapie Apeldoorn

Psychosomatische Oefentherapie is een paramedische behandelmethode, gericht op de behandeling en voorkoming van een verstoord evenwicht tussen spanning en ontspanning. De Psychosomatische Oefentherapeuten van Leeuwis Fysiogroep helpen jou met Psychosomatische Oefentherapie bij stress, burnout en chronische pijn. Ervaar jij teveel of langdurige stress? Ben je de balans tussen spanning en ontspanning kwijt? Dan kunnen onze Psychosomatische Oefentherapeuten jou helpen. De behandelingen bestaan uit ontspannings- en ademhalingsoefeningen, mindfulness, therapeutische gesprekken en cognitieve gedragstherapie. Je kunt met of zonder een verwijzing van je arts terecht bij onze Psychosomatsche Oefentherapeuten in Apeldoorn de Maten, Osseveld en Zuidbroek.

Wanneer Psychosomatische Oefentherapie?

Psychosomatische Oefentherapie helpt jou bij een verstoord evenwicht tussen spanning en ontspanning. Stress, wij hebben er dagelijks mee te maken. Er is niets aan de hand als wij ons er goed bij voelen. Stress is zelfs gezond. Wij hebben het nodig om goed te kunnen presteren, onszelf te motiveren en het beste uit onszelf te halen. Stress wordt ongezond wanneer wij stress niet afwisselen met ontspanning en herstel. Oftewel stress moet aan en uit kunnen. Zodra er sprake is van teveel of langdurige stress, dreigt het gevaar dat lichaam en geest zich onvoldoende herstellen, met als gevolg lichamelijke en/of psychische klachten en verminderde prestaties. Hoe meer wij uit balans raken en onze kracht verliezen, hoe meer signalen van stress wij afgeven. Psychosomatische klachten zijn stress gerelateerde klachten, deze kan men op verschillende manieren ervaren en vaak is het een combinatie van factoren: Lichamelijke symptomen, Psychische symptomen en Gedragsmatige symptomen.

Vergoeding Psychosomatische Oefentherapie

Oefentherapie wordt in de meeste gevallen vergoed uit de aanvullende zorgverzekering, tenzij je aandoening chronisch is. Een chronische aandoening betekent dat je aandoening op de Lijst Borst of chronische lijst moet staan. Vraag je fysiotherapeut of je een chronische aandoening hebt en lees meer op onze pagina over vergoedingen.

Hulp bij stress en chronische pijn

Behandeling Psychosomatische Oefentherapie

Tijdens je eerste afspraak beginnen wij met een uitgebreide screening en vervolgens een intake. Je krijgt dan een aantal vragen over verschillende aspecten van je gezondheid. Op deze manier brengen wij jouw klachten in kaart om een passend behandelplan op te stellen. Na dit onderzoek volgen een behandelingen gericht op preventie, voorlichting en begeleiding. De behandelingen bestaan uit ontspannings- en ademhalingsoefeningen, mindfulness, therapeutische gesprekken en cognitieve gedragstherapie.

Marielle Groot Lipman

Oefentherapeut Mensendieck Cesar

Ellen Bouwmeester

Oefentherapeut Mensendieck Cesar

Meer weten over Psychosomatische Oefentherapie?

Je kan met of zonder verwijzing van je arts een afspraak maken. Bel ons maandag t/m vrijdag van 08:00 - 16:00 uur of gebruik ons afsprakenformulier. Wij bellen je altijd voor een bevestiging van je afspraak.

Afspraak afzeggen

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je toch verhinderd? Dan willen wij je vragen om je afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af te zeggen om anderen ook snel te kunnen helpen. Lukt dit niet en heb je een geldige reden, dan brengen wij de gereserveerde tijd niet in rekening. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur.

Je kan met of zonder verwijzing een afspraak maken. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur of gebruik het afsprakenformulier. Je ontvangt altijd een bevestiging.

Afspraak afzeggen? Bel ons

Heb je een afspraak gemaakt maar ben je verhinderd? Zeg je afspraak 24 uur van tevoren telefonisch af. Dan brengen wij de gereserveerde tijd niet in rekening. Bel ons ma t/m vr van 08:00 - 16:00 uur.

Locatie